donderdag 13 november 2014

Miamiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Gisterochtend hebben we ontbeten bij Robbie's Marine. Lekker ontbijtje met uitzicht op de baai met de tarpons en vandaag ook een manatee. We zijn op weg gegaan terug naar de Everglades. Onderweg zijn we gestopt bij een groenten en fruitstalletje, Robert is here, waar we fruitmilkshakes hebben genomen. Om 2 uur werden we verwacht in Shark Valley (in de Everglades) waar een tramtour hadden geboekt. Maar goed dat we hadden gereserveerd want de tour was helemaal uitverkocht. Meteen bij de ingang lag al een grote alligator. Tijdens de tour zagen we er nog veel meer. Leuk was een moeder-alligator met twee babies op haar kop. De tourguide was een gek oud mens en we mochten met haar de Everglades inlopen. Dus tot onze dijen in het water gestaan terwijl we net een alligator hadden gepasseerd. Gelukkig vertelde ze na afloop pas over pythons, bloedzuiger en slangen... Onderweg stopten we nog bij een mooie uitzichtpunt, ook hier weer kroko's maar ook twee grote schildpadden. Daarna was t nog een uurtje rijden naar Miami. We slapen in Miami Beach in een sjiek hotel. We hebben gegeten in een mexicaans restaurant, daarna nog wat gewandeld en in het hotel nog een colaatje gedronken. Vanmorgen hebben we de art deco-tour gedaan. Een wandeling langs enkele van de 1000 art deco-gebouwen in Miami Beach met twee gidsen. Educatief momentje. Daarna naar 't mooie zwembad van het hotel en toen het iets minder warm werd naar 't strand. Zo meteen wat eten en dan gaan we morgen weer terug naar NL. Jammers...