dinsdag 11 november 2014

De snorkels

Vanmorgen wakker geworden in Islamorada en het weer ging weer de goede kant op. Vanmorgen nog wat druilerig, maar het werd al snel weer zonnig. Na een lekker ontbijtje naar Robbie's Marina gereden, een haven vlakbij ons hotel, om te kijken of er vandaag boottochtjes gingen. Helaas niet op maandag. Dan maar even gekeken bij de tarpons, gigantische vissen die zich verzamelen bij de pier daar om gevoerd te worden door het publiek. Ook leuk zijn de pelikanen en reigers die proberen een visje mee te pikken. Toen even een keuze-momentje of naar Key West en daar de dag doorbrengen of toch terug naar het hotel en daar kijken welke activiteiten er te doen waren. De keus viel op het laatste, we hadden geen zin om op zo'n mooie dag drie uur in de auto te zitten na de lange reisdag van gisteren. Dus eerst even van het strand genoten, een broodje eten en toen zijn we mee geweest op een snorkeltripje met zes andere gasten van het hotel. We bezochten twee riffen met een bootje. Op beide plekken konden we zo'n drie kwartier snorkelen. Het eerste rif was mooi, maar wel wat diep waardoor ik, zonder mijn bril, niet altijd alles even goed kon zien. Mooi koraal, mooie vissen in alle kleuren. De highlights waren een grote schildpad, barracuda en (jammer genoeg alleen voor Ankie) een grote gespikkelde pijlstaartrog. Nadeel op deze lokatie was de aanwezigheid van kwallen. Ze prikten wel, maar wel maar een beetje. Ik heb er een op mijn rug gehad. Op de tweede plek was het rif dichter bij de oppervlakte. Ook hier weer mooi koraal en mooie vissen. Hoogtepunten weer barracuda, een lionfish, een paar hele grote maanvissen en (jammer genoeg alleen voor Paul) een grote schildpad. Hele leuke trip! Na een half uurtje in het water werd het wel koud. Daarna even gedoucht en gerelaxed. Rond half 6 gingen we naar de Tikibar voor wat cocktailtjes en het bewonderen van de mooie zonsondergang. We hebben wat leuke Amerikanen ontmoet waarmee we een paar uur hebben gekletst. In de bar ook een hapje gegeten... ik kreeg mijn eten gratis omdat ze me vergeten waren en ik iets langer moest wachten dan Paul. Vond ik helemaal geen probleem eigenlijk, maar wat een goede service (weer). Net de koffers vast weer ingepakt, want morgen naar Miami voor het laatste stukje van onze reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten