maandag 10 november 2014

Wet and wild!

Gisterochtend terug naar Sanibel voor de Wildlife Drive. Eerst een ontbijtje bij "The Island Cow". Heb mezelf helemaal ellendig gegeten aan de bosbessen pannenkoeken. De drive is een stuk van zo'n vijf mijl langs uitzichtpunten, boardwalks en korte trails. We waren er op advies van de bejaarde vrijwilliger rond laag tij in de ochtend. We zagen mooie vogels zoals de ibis, allerlei soorten reigers, de osprey (een zwart-witte roofvogel), de sandpiper, eenden, lepelaars, pelikanen, ooievaars en gieren. Ook zagen we een alligator, een jonkie... wat we niet zagen, maar wel veel last van hadden was de noseum (?), een klein steekvliegje. We zitten allebei, ondanks grote hoeveelheden deet, helemaal onder de beten. Na de drive, hebben nog een korte hike gedaan naar dezelfde uitkijkpost bij het bezoekerscentrum als gisteren. Daarna geluncht en toen 2 uurtjes op het strand doorgebracht bij Tarpons Bay. Het was iets frisser dan gisteren. Paul heeft 2 uur schelpen gezocht. Een paar hele mooie gevonden die helaas nog bewoond waren. En die gaan natuurlijk terug in de zee. Rond vier uur begon het te regenen. Jammer! Toen zijn we weer even gaan outlet shoppen bij een kleine mall net over de brug weer op het vaste land. Ik was bij de Nike outlet wat sportshirtjes aan het passen, toen we Leon, Saskia en kleine Jelle tegenkwamen. Wat een toeval! Gezellig even gekletst over onze vakanties... Even gedoucht in het hotel en toen in het dorpje lekker vis gegeten. Vanmorgen begon de dag met slecht weer: fris en regen, en zo bleef 't de hele dag. Na het ontbijt en even pinnen vertrokken we richting de Keys via de Everglades. Best een eind rijden (zo'n vijf uur). Eerst hebben we een korte hike gedaan bij het Big Cypress National Reserve. Mooi stuk, beetje jungle-achtig. Wel weer goed te grazen genomen door steekbeestjes. Daarna wilde Paul graag zo'n airboat-tour doen. Dus we hebben een uur lang in de stromende regen op zo'n boot gezeten. Kei fijn! Gelukkig wel met een geleende regenjas aan. Broek incl onderbroek waren wel doorweekt, maar gelukkig waren we op doorreis en hadden we de koffer bij ons, dus konden we even droge kleren aandoen. We zagen twee alligators (die zijn blijkbaar net als ik en houden ook niet van regen) en een aantal mooie vogels. Daarna doorgereden naar Key Islamorado naar ons hotel. Dit is een supersjiek etablissement. We hebben een rondje gemaakt (blijkbaar was het hier tot 16.00u droog... grrrr) over het terrein en ons vermaakt in de cocktailbar. Bartender Jeremy is hier blijkbaar een lokale legende en het is blijkbaar ook heel normaal om op te scheppen over hoeveel Somali's je hebt vermoord tijdens je militaire periode terwijl je pina colada's mengt. Maar ik moet zeggen, het was een lekkere pina colada en een lekkere cosmopolitan ook. En je betaalt de hoofdprijs, maar ze bezuinigen niet op de sterke drank... net nog een uur de hik gehad. Daarna een lekker pizzaatje gegeten bij een van de restaurants op het terrein en nu genieten van onze heerlijke luxe kamer. Paul ligt al te knorren!